Titulní obrázek

Volkswagen končí s výrobou zážehových motorů 1.4 TSI Twincharger

Automobilka Volkswagen chce ukončit výrobu zážehových motorů 1.4 TSI s dvojitým  přeplňováním turbem a kompresorem. Jednotka je navíc drahá na výrobu i servis.

V příštích generacích vozů od VW se ho už této jednotky nedočkáme. Neznamená to ale, že by Volkswagen přestal dělat benzínovou jednačtyřku, jen změní způsob plnění válců. Automobilka totiž údajně pracuje na podobném systému vícekomorového turba, který teď používá BMW. Je to sice jedno turbo, ale má dvě komory a turbíny, takže dokáže úspěšně fungovat jako sekvenční přeplňování dvěma turby.

Povinné ručení 2012: V letošním roce se ceny povinného ručení dostaly vlivem konkurence na historická minima. Máte-li starší smlouvu, porovnejte si vaši platbu s některou online kalkulaček povinného ručení.

Volkswagen údajně pracuje na vlastním řešení, které pomůže eliminovat turboefekt a zlepšit reakce. Právě eliminace turboefektu byl hlavní důvod, proč Volkswagen přišel s revolučním motorem "twincharger", ale technologie výroby jde dopředu a dnes už lze podobných výsledků dosáhnout i bez kompresoru.

Vícekomorové turbo je nejen lehčí, ale také nemá takové ztráty jako kompresor a není tolik náročné na výrobu, takže na něm VW ušetří. Příští Volkswagen Golf tak přijde s motorem 1.4 TSI, který bude mít jedno turbo a ještě systém vypíná válců, takže při částečném zatížení poběží jen na dva válce. Vrcholná verze motoru 1.4 TSI s novým systémem přeplňování by měla být schopna dosahovat výkonu až 200 koní.