Titulní obrázek

VW Jetta láme rekordy

Volkswagen Jetta dříve spadal do kategorie sériových aut, ovšem později byl v mnoha podstatných rysech upraven. Automobilka zatím neprozradila více informací. Víme jen, že pohonné ústrojí bylo modifikováno inženýry přímo ve Wolfsburgu.

Bezpečnost měli na starosti už zámořští technici od A-Salt Racing a APE (Advanced Product Engineering) z kalifornského Camarilla. Konečné práce ohledně vhodné kalibrace obou pohonných jednotek proběhly v testovacím středisku VW v Oxnardu. Nejmarkantnějším rozdílem oproti produkční variantě jsou odlišná hladká kola, která znatelně zlepšují aerodynamiku.

Jettu Hybrid zkusil řídit i redaktor amerického magazínu. A byla mu změřena největší rychlost 298,363 km/h. A kdeže se úspěšný pokus o rekord uskutečnil? Nikde jinde než na proslulém nevadském solném jezeře v Bonneville nedaleko města Wendover. Každoroční Týden rychlosti (Speed Week) organizovaný právě SCTA je zde tradiční akcí. Volkswagen doslova v tiskové zprávě uvádí: „Je to největší rychlost, kterou kdy na slavné dráze v Bonneville dosáhl hybridní automobil vycházející ze sériové produkce.“

Než si sjednáte pojištění odpovědnosti za škody způsobené provozem vozidla, porovnejte povinné ručení jednotlivých pojišťoven. Liší se jednak cenou, ale i výší limitů krytí, sazbami připojištění, přirážkami ke čtvrtletním platbám nebo slevami za sjednání přes internet. Nejlevnější povinné ručení sjednáte online.

Běžná Jetta Hybrid je poháněna přeplňovaným zážehovým čtyřválcem 1,4 TSI s přímým vstřikováním benzinu a výkonem 110 kW (150 k), který podporuje v činnosti elektromotor o 20 kW (27 k). Převodovka je dvouspojková sedmistupňová. Z klidu na 96 km/h kompaktní sedan od Volkswagenu zrychluje za rovných 9 s, spotřebuje přitom jen 5,2 l benzinu na 100 km. Šéfredaktor Motor Trendu Ed Loh oficiálně řekl: „Doufáme, že se na solné jezero brzy vrátíme, abychom mohli být ještě rychlejší.“